APS therapie

APS staat voor Actie Potentiaal Simulatie. APS Therapie is een revolutionaire, wetenschappelijk bewezen en natuurlijke behandelmethode die het lichaam stimuleert bij herstel, regeneratie en energiebevordering. Dit wordt behaald door een lichte prikkeling aan te bieden aan het lichaam. De prikkel is een nabootsing van de lichaamseigen zenuwimpuls, de actiepotentiaal.
APS therapie geeft een microstroom signaal af aan het lichaam om de lichaamseigen actiepotentiaal op te wekken en lichaamsenergie vrij te maken.
De actiepotentiaal is een commando signaal in ons lichaam welke nodig is om het lichaam in conditie te houden. Alle belangrijke processen in ons lichaam worden gestuurd door dit signaal. Het signaal kan verzwakt worden door een blessure in het lichaam of door bijvoorbeeld veroudering. Naar gelang men ouder wordt neemt de sterkte van de Actie Potentiaal af.

Wat doet APS

Door de prikkeling van de actiepotentiaal treedt er een verbeterde celcommunicatie op waardoor er een toename van energie plaatsvindt in het lichaam. Deze energie komt voort uit de toename van ATP (Adenosinetrifosfaat) die door de behandeling met het APS apparaat met een factor van 5 tot 8 keer wordt verhoogd. Deze extra energie wordt door het lichaam benut om cellen te laten herstellen en in balans te brengen. Bij verbruik van deze energie zorgt de lichaamseigen pijnstiller adenosine, die in gebonden vorm overblijft, voor extra pijnstilling.
Door APS therapie worden belangrijke lichaams-processen geactiveerd, de doorbloeding wordt verbeterd en natuurlijke pijnstillers en ontstekingsremmers worden vrijgemaakt.
Een ander positief effect van APS therapie is terug te vinden in een versnelde afvoer van afvalstoffen in het lichaam wat ook bijdraagt aan minder pijn en een betere algehele gezondheid. Doordat er gebruik gemaakt wordt van een unieke vorm van microstroom, heeft APS therapie een sterk doordringbaar vermogen waardoor ook dieper gelegen gebieden in het lichaam goed te bereiken zijn. Hiermee onderscheidt APS therapie zich ten opzichte van veel andere therapievormen.

Waarvoor helpt APS

APS kan ingezet worden bij de meest uiteenlopende klachten. Omdat er gebruik gemaakt wordt van het vermogen tot genezing door het lichaam zelf, zijn de mogelijkheden nagenoeg onbegrensd.
APS kan ingezet worden voor zowel lichamelijke (somatische), psychische als ook psychosomatische klachten. Hier is een onderscheid te maken in chronisch of acuut. Zo kan bij acute klachten of blessures vaak al na enkele minuten van behandeling verlichting of genezing optreden. Ook bij klachten van chronische aard kan vaak na enkele behandelingen verbetering waargenomen worden.
Bijvoorbeeld in geval van reumatische aandoeningen zullen cliënten verlichting ervaren en zodoende een betere kwaliteit van leven hebben.

Dit doet APS voor u

• Verlichting van pijn
  • Bevordering van energie
  • Verbetering van celcommunicatie
  • Terugdringen van ontstekingen
  • Verhoging van de weerstand
  • Verbetering van de afvoer van afvalstoffen
  • Verbetering van de doorbloeding
  • Toename van beweeglijkheid
  • Verbetering hormoonhuishouding
  • Versterking van het immuunsysteem
  • Verbetering slaappatroon en gemoedsrust
  • Afname van zwellingen
  • Versnelde wondgenezing

Te behandelen klachten

• ME (chronische vermoeidheidsklachten)
  • MS (multiple sclerose)
  • Reuma, artritis, artrose
  • Carpale tunnel syndroom
  • RSI-klachten
  • Whiplash
  • Spierspanningen
  • Menstruatieklachten
  • Maag- en darmklachten, colitis
  • Sportblessures
  • Alle verstijvingen van het bewegingsapparaat
  • Lage rugpijnen
  • Spanningshoofdpijn
  • Jicht, dystrofie
  • Achillespees en andere peesontstekingen
  • Gordelroos
  • Tennisarm en vele andere klachten.

Behandelwijze

Een behandeling met APS is een prettige, niet pijnlijke behandeling. Het APS signaal is geheel veilig voor het lichaam. Het APS signaal zal, middels speciale elektroden, oorclips of applicator op bepaalde plaatsen op het lichaam, overgebracht worden.
Vaak voelt u hooguit een lichte tinteling onder de elektroden, maar meestal voelt u niets van de behandeling.
Een behandeling bestaat meestal uit vier deelbehandelingen van elk acht minuten. Afhankelijk van de klacht zijn een aantal behandelingen nodig.
Een eerste behandeling met intake duurt gemiddeld 1,5 uur en de vervolgbehandelingen duren gemiddeld 45 minuten.

Vaak wordt er bij APS in het begin vrij intensief behandeld (meestal 2 tot 3 x per week) en daarna steeds minder en uiteindelijk alleen incidenteel, bijvoorbeeld als de klachten weer opspelen.

Het is lastig een indicatie te geven van de termijn waarop u effect kunt verwachten en het aantal behandelingen dat daarvoor nodig is. Iedereen reageert anders op de behandeling en het is ook afhankelijk van de aard en de duur van de klachten en de vitaliteit van de cliënt.
APS kan bij een spontane sportblessure snel resultaat geven.
Het totale traject van behandeling van chronische klachten zal langer zijn dan het traject van behandeling van acute blessures. Chronische klachten zijn natuurlijk ook niet spontaan gekomen en derhalve zal het langer duren voordat iemand iets merkt van de werking van APS.

Na afloop van de behandeling is het belangrijk om veel water te drinken.
Als richtlijn wordt 1,5 liter per dag voorgeschreven. Dit is nodig omdat tijdens de behandeling afvalstoffen vrijgemaakt worden welke afgevoerd moeten worden.

Het is aan te bevelen om op de dag van de behandeling te douchen en geen bodylotion te gebruiken, dit i.v.m. de werking van de elektroden.

Bijwerkingen

Er zijn niet of nauwelijks bijwerkingen bekend. Het is wel mogelijk dat men na een behandeling lichte hoofdpijn of een tijdelijke verergering van de klacht ervaart. Dit komt door het vrijkomen van afvalstoffen.

Wanneer geen APS

APS Therapie is één van de meest veilige manieren van behandelen. Desondanks zijn er toch een aantal situaties waarin deze therapie niet aanbevolen wordt:

Personen met elektrische implantaten (pacemaker, enz)
Personen die lijden aan epilepsie
Personen die lijden aan kanker
Kinderen beneden de leeftijd waarop zij kunnen aangeven wat zij voelen
Personen die zwanger zijn
Personen met recentelijk hersen- of hartinfarct of acute trombose